مهدیه

مهدیه

مهدیه

مهدیه

توصیه‌هایی در مورد اتاق کودکان

 توصیه‌هایی در مورد اتاق کوچولوها


 نکته‌هایی در زمینه ی اتاق نوزادان:

 
هنگامی که نوزادان نوپااند، یعنی تقریبا 1 تا سه سال هستند و استارت به حرکت کردن کرده، حتما با اتاق نوزادی وی با مشکل مواجه خواهید شد. کوچولو شما در این سن عاشق این است که حرکات مستقلی داشته باشد، قصد دارد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز بیشتر می‌شود. او در این سن دوست دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

خوشگل های خطرناک
به هیچ وجه برای اتاق کودک‌تان از پرده کرکره استفاده نکنید. کودک ممکن است در آن گیر بیفتد و آسیب ببیند. مگر این‌که پرده بالا و دور از دسترس کودک باشد. بند پرده‌ها را هم دور از دسترس فرزندتان قرار دهید تا در اثر بازی دور گردنش نپیچد یا پرده را روی خودش نیندازد. به علاوه برای اتاق کودک نوپا نباید از چراغ خواب کنار تخت استفاده کنید. هر چند که این چراغ‌ها بسیار زیبا هستند اما کودک شما ممکن است با دست زدن به آن‌ها دستش را بسوزاند، دچار برق‌گرفتگی شود یا آن را روی خود بیندازد.

جایی برای بازی
بهتر است بعد از این‌که فرزندتان راه رفتن را شروع کرد، وسایلش را متراکم‌تر بچینید و بخشی از اتاق فرزند خود را برای بازی او خالی کنید. کودک شما دوست دارد اسباب‌بازی‌هایش را دورش پخش کند و با آن‌ها سرگرم باشد. خیلی از خانواده‌ها از موکت خوش‌شان نمی‌آید اما برای بچه‌ها کفپوشی مناسب‌تر است که نرم‌تر باشد تا در اثر زمین خوردن به بچه آسیب نزند. بهتر است کف بخش بازی اتاق فرزندتان یک فرش نرم یا کفپوش پهن کنید. این فرش بهتر است رنگی باشد و پرز نداشته باشد تا برای سلامت فرزندتان مشکل آفرین نباشد. می‌توانید چند روز یک بار کف محل بازی اتاق فرزندتان را بخارشو بکشید تا از سلامت آن مطمئن شوید و دیگر نگران اسباب‌بازی‌هایی که او از زمین برمی‌دارد و به دهان می‌گذارد، نباشید.

این‌ها مال اوست
اسباب‌بازی‌های فرزندتان را دور از دسترس نگذارید. این کار باعث می‌شود کودک بتواند هر وقت هر وسیله‌ای را که خواست بردارد و با این روش حس استقلال را در خود تقویت کند. تمام وسایلی که لمس آن‌ها برای کودک خطرناک نیست را در جایی قرار دهید که بتواند به راحتی آن‌ها را انتخاب کند و بدون کمک شما آن را بردارد. این کار علاوه بر حس استقلال، حس کشف و تلاش برای به‌دست آوردن را هم به کودک می‌دهد.

کلیه توصیه ها درمورد مهاجرت به کشوردانمارک

همه توصیه ها درباره مهاجرت به سرزمیندانمارک


وضعیت جغرافیایی

این سرزمین، کوچکترین کشور اسکاندیناوی می باشد نیم وسعت Maine می باشد.

سرزمین دانمارک، منطقه های دشت مانند و زمینهای پستِ شبه جزیره یولند را اشغال کرده است.

 این سرزمین واینکه از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده می باشد که دو تا از بزرگترین جزیره ها دانمارک، شیلند و فون می باشد که کپنهاگ در جزیره شیلند قرارگرفته است.

 

میزان جمعیت

این کشور حدوداجمعیتی بالغ بر 5,580,000 فرد دارد و بیست درصد این جمعیت در گپنهاگ اقامت دارند که پایتخت دانمارک می باشد

 دیگرشهرهای اصلی دانمارک ، عبارتند از: آرهوس، ادنسا و آلبورگ

 

عضویت در شینگن

این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان می دهد تا بین 26 کشور عضو ( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. پیمان شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضاء گردید به کشورهای عضو امکان می دهد که به عنوان یک کشور واحد پیرامون سفرهای بین المللی عمل کنند و کنترلهای مرزی داخلی وجود نداشته باشد.

 

 وضعیت آب و هوایی

دانمارک از نظر آب و هوایی در منطقه ای واقع شده است که سه اقلیم اروپایی آنرا تحت تاتیر قرار می دهد ( باد شمالی، شمال را تحت تاثیر قرار میدهد؛ اقیانوس اطلس، غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و اقلیم بری، شرق را تحت تاثیر قرار می دهد) . سرتاسر کشور دانمارک از آمیزه ای از این اقلیم های گوناگون بهره می برد. بطور کلی، بخشهای غربی کشور از اقلیم حاکم بر اقیانوس اطلس بهره می برند و قسمتهای شرقی، بیشتر تحت تاثیر اقلیم بری می باشند.

با وجود موقعیت شمالی این کشور، تغییرات آب و هوایی شدید نیست. آب و هوایی معتدل دارد و این آب وهوا به دلیل وزش بادهای غربی و دریاهایی است که تقریبا این کشور را به طور کامل احاطه کرده اند. ژانویه سردترین ماه سال است و گرمترین ماه سال نیز ماه اوت  می باشد. اگرچه در ماه ژوئیه شاهد گرمترین شبهای تابستان هستیم. از این رو، دامنه دمای روزانه از دو درجه سیلیسیوس در ژآنویه  تا بیست  درجه سیلیسیوس در اوت متغیر است و نیز دامنه دمای شبانه از -2.9 درجه سیلیسیوس در ژانویه تا 11.5 درجه سیلیسیوس در ژوئیه متغیر می باشد. در دانمارک، احتلاف زیادی در دمای شبانه و روزانه وجود ندارد ولی بادهای ناگهانی و تغییر مسیر باد می تواند سبب تغییر سریع دما و آب و هوا گردد. بر شدت بادها در زمستان افزوده می شود.

 

سیستم آموزشی

تحصیل در دانمارک برای افراد زیر 16 سال اجباری است و در مدارس دولتی یا خصوصی تدریس می گردد. . با این وجود، حدود 82% از جمعیت جوان این کشور نیز به تحصیلات خود در مقاطع بالاتر ادامه می دهند. آموزش " پایه"  پیش دبیرستانی نیز در همان نهادها در طی دوره ای اجباری تدریس می شود و در پایان آن نیز جهت احراز گواهینامه ، امتحانی برگزار می شود. دو گزینه در دوره دبیرستان قابل انتخاب می باشد. یک برنامه  سه ساله دبیرستان که جوانان را برای تحصیلات عالیه آماده می کند. در حالیکه آموزش و پرورشِ  فنی- حرفه ای، آنان را برای مشاغل خاصی آماده می کند. در مورد دوم، زمان دانش آموزان بین حضور در مدرسه و اشتغال به نسبت تقریبی 30:70 تقسیم شده است.

آموزش بزرگسالان برای مشاغل فنی –حرفه ای تحت نظارت دولت با سه هدف دنبال می شود. این آموزش با اهداف به رورآمد کردن تواناییهای فردی، تصحیح کمبودهای ساختاری و امکان رشد اشتغال صورت می گیرد. تقریبا ¾ میلیون بزرگسال دانمارکی خود به شکل سالانه از این سیستم بهره می گیرند.

در سطح آموزش عالی که دانشگاه شامل آن نمی شود، دوره های دوساله در رشته های تجاری و تکنیکی در دسترس می باشند که مبتنی بر آموزش فنی-حرفه ای می باشد. تحصیلات دانشگاهی متضمن چهار سطح است. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراها که خود بر دو گونه می باشند.

دانشگاه کپنهاگ که در اینجا به نمایش گذاشته شده است در سال 1479 تاسیس گردید. میانگین تقریبی دانشجویان آن 40,000  تن می باشد و تا 60% این جمعیت را زنان جوان تشکیل می دهند و در رتبه چهل و هفتم دانشگاههای برتر جهان قرار دارد.

 

سیستم بهداشت و درمان

عمدتا این سیستم از بودجه عمومی و از طریق مالیاتها اداره می شود و بیشتر خدمات آن نیز مستقیما توسط مقامات دولتی اداره می شود. استثنای قابل توجهی در مورد داندان پزشکی وجود دارد که به عنوان یک حوزه مجزا در نظر گرفته شده است و تنها بخشی از آن از بودجه عمومی تامین می شود. خدمات پزشکی نیز در بیشتر بخشها رایگان است. در حالیکه خدمات داندان پزشکی تا حد زیادی به طور مستقیم از طریق پول بیماران اداره می گردد.

الویت در دانمارک به دسترسی رایگان به بیشتر خدمات درمانی داده شده است بدون توجه به اینکه وضعیت اقتصادی فرد در چه سطحی می باشد. هر فردی که اقامت دائم در دانمارک داشته باشد، می تواند از خدمات سیستم بهداشت و درمان این کشور بهره مند گردد.

پزشکان عمومی در سیستم بهداشت و درمان دانمارک، مرکزیت دارند. این امر بدین دلیل است که پزشکان عمومی اولین رابط بین بیمار و سیستم درمانی هستند. مردم اول توسط پزشک عمومی خود معاینه می شوند و در صورت لزوم جهت معاینه و درمان پبش دکتر متخصص فرستاده می شوند.

 

اقتصاد

 این کشور اساسا قابلیت های کشاورزی دارد و همچنان از چشک اندازهای روستائی نیز بهره می برد. دانمارک پس از سال 1945 توسعه صنعتی یافت و تا سال 2006 حدودا 25% محصولات داخلی عمده و کمتر از 2% محصولات کشاورزی  را تامین می کرد ( دیگر صنعتهای سنتی دانمارک که ماهیگیری و کشتی سازی می باشند نیز کاهش یافته است ).خدمات مالی و دیگر خدمات ، خدمات تجاری،خدمات حمل و نقل ، بازرگانی و ارتباطات نیز اهمیت دارند.

کالاهای اساسی نیز از پرورش احشام اهلی( خوکها،گله های گاو،ماکیان )،کاشت محصولاتی که دارای ریشه خوراکی می باشند ( سیب زمینی، چقندر قند) و حبوبات ( شعیر، جو) تامین می گردد و ماهیگیری نیز صنعت پراهمیتی می باشد. دانمارک همچنین دارای یک ناوگان حمل و نقل تجاری بسیار بزرگ است. صنعتهای عمده دیگر نیز شاملِ فرآوری مواد غذایی( بویژه گوشت و محصولات لبنی) ، کشتی سازی و تولید آهن، استیل،فلزات غیر آهنی، مواد شیمیایی، تامین تجهیزات سیستم حمل و نقل و ماشین آلات، منسوجات، و وسائل الکترونیکی، مبلمان و دیگر محصولات چوبی ، آسیاب بادی، تامین مواد وابسته به صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی می باشند. محصولات فلزی نیز تقریبا به طور کامل از مواد خام وارداتی ساخته می شوند چون دانمارک منابع معدنی اندکی دارد. صنعت توریسم نیز در این کشور بسیار مهم است.

صادرات اصلی دانمارک ، مواد غذایی فرآوری شده، محصولات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی، مواد دارویی، مبلمان و آسیاب بادی می باشند. واردات اصلی نیز شامل ماشین آلات، تجهیزات ماشین آلات، مواد خام، مواد شیمیایی، دانه و مواد غذایی و کالاهای مصرفی هستند. همتایان تجاری مهم دانمارک نیز آلمان، سوئد، انگلستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند.

ارتباط جرم کم نوزاد و پوکی استخوان در سنین بالا

 ارتباط وزن کم نوزاد و پوکی استخوان در بزرگسالی


تحقیقات نشان می دهد جرم بسیار پایین کودکان زودتر از نه ماه به دنیاامده خطر ریسک پوکی استخوان و شکستگی در سنین بالاتر را در این دسته از نوزادان افزایش می دهد.

به گفته مهر، در طول هفته های پایان بارداری، بدن مادر، کلسیم را به جنین انتقال می دهد تا روند رشد استخوان های نوزاد تقویت شود. و زمانیکه نوزاد زودتر از موعد بدنیا می آید، روند این انتقال مختل شده و منجر می شود کودک در سنین بالاتر دارای استخوان های ضعیف و شکننده ای باشد.

محققان در این مطالعه برای رفع این اختلال، ۳۴ نوزاد زودمتولدشده با وزن پایین (میانگین وزن به هنگام تولد ۱۲۷ ± ۵۵g و میانگین سن ۲۸.۶ ± ۱.۱ هفته) را به طور تصادفی در قالب یکی از سه گروه مطالعه تقسیم کردند: گروه نوزادان با دو بار تمرین ورزشی در روز؛ گروه نوزادان با یکبار در روز ورزش؛ و گروه بدون انجام ورزش.

تمارین ورزشی از حدود ۸ روز اول تولد آغاز شد و به مدت ۴ هفته ادامه داشت. سلامت استخوان ها در ابتدای مطالعه و بعد از ۲ و ۴ هفته با استفاده از روش SOS (سرعت صوت) در استخوان درشت نی اندازه گیری شد.

در ابتدا میانگین تراکم استخوان در تمامی نوزادان قابل مقایسه بود و در طول مطالعه، علیرغم رشد کلی و اضافه وزن قابل توجه نوزادان، در تمامی گروه ها کاهش یافت.

با این حال ۱۳ نوزادی که دو بار در روز برنامه ورزش دریافت کرده بودند، در مقایسه با گروهی که یک بار در روز (۱۲ نوزاد) و گروهی که هیچ برنامه ای دریافت نکرده بودند (۱۱ نوزاد) سرعت کاهش تراکم استخوان بسیار کمتر بود.

به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد که تمارین ورزشی دو بار در هفته برای نوزاد ایمن بوده و تاثیر بیشتری بر قدرت و استحکام استخوان ها خواهد داشت.

محققان همچنان دریافتند افراد بزرگسالی که زودتر از موعد بدنیا آمده اند در مقایسه با افرادی که بعد از تکمیل دوره بارداری بدنیا آمده اند، تراکم استخوانی بسیار پایینی دارند.

همچنین افرادی که با وزن پایین بدنیا آمده اند در مقایسه با افراد متولدشده با وزن نرمال، تراکم استخوانی پایین تری دارند.

توصیه‌هایی در مورد اتاق نوزادان

 توصیه‌هایی برای اتاق نوزادان


 نکته‌هایی برای اتاق نوزادان:

 
زمانی نوزادان نوپااند، یعنی حدود 1 الی 3 سال دارد و شروع به راه رفتن کرده، می بایست با اتاق کودکی وی با ایراد مواجه می شوید. کوچولو شما در این زمان عاشق این است که حرکات بشخصه داشته باشد، قصد دارد بازی کند و رشد حرکتی او هر روز افزایش می یابد.کودک در اینزمان دوست دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

خوشگل های خطرناک
به هیچ وجه برای اتاق کودک‌تان از پرده کرکره استفاده نکنید. کودک ممکن است در آن گیر بیفتد و آسیب ببیند. مگر این‌که پرده بالا و دور از دسترس کودک باشد. بند پرده‌ها را هم دور از دسترس فرزندتان قرار دهید تا در اثر بازی دور گردنش نپیچد یا پرده را روی خودش نیندازد. به علاوه برای اتاق کودک نوپا نباید از چراغ خواب کنار تخت استفاده کنید. هر چند که این چراغ‌ها بسیار زیبا هستند اما کودک شما ممکن است با دست زدن به آن‌ها دستش را بسوزاند، دچار برق‌گرفتگی شود یا آن را روی خود بیندازد.

جایی برای بازی
بهتر است بعد از این‌که فرزندتان راه رفتن را شروع کرد، وسایلش را متراکم‌تر بچینید و بخشی از اتاق فرزند خود را برای بازی او خالی کنید. کودک شما دوست دارد اسباب‌بازی‌هایش را دورش پخش کند و با آن‌ها سرگرم باشد. خیلی از خانواده‌ها از موکت خوش‌شان نمی‌آید اما برای بچه‌ها کفپوشی مناسب‌تر است که نرم‌تر باشد تا در اثر زمین خوردن به بچه آسیب نزند. بهتر است کف بخش بازی اتاق فرزندتان یک فرش نرم یا کفپوش پهن کنید. این فرش بهتر است رنگی باشد و پرز نداشته باشد تا برای سلامت فرزندتان مشکل آفرین نباشد. می‌توانید چند روز یک بار کف محل بازی اتاق فرزندتان را بخارشو بکشید تا از سلامت آن مطمئن شوید و دیگر نگران اسباب‌بازی‌هایی که او از زمین برمی‌دارد و به دهان می‌گذارد، نباشید.

این‌ها مال اوست
اسباب‌بازی‌های فرزندتان را دور از دسترس نگذارید. این کار باعث می‌شود کودک بتواند هر وقت هر وسیله‌ای را که خواست بردارد و با این روش حس استقلال را در خود تقویت کند. تمام وسایلی که لمس آن‌ها برای کودک خطرناک نیست را در جایی قرار دهید که بتواند به راحتی آن‌ها را انتخاب کند و بدون کمک شما آن را بردارد. این کار علاوه بر حس استقلال، حس کشف و تلاش برای به‌دست آوردن را هم به کودک می‌دهد.

تور سن پترزبورگ ارزان و آخرین لحظه

 تور سن پترزبورگ باقیمت های استثنایی و لحظات پایانی

تور مسکو باقیمت های استثنایی و آخرین لحظه


برگزیدن تور روسیه, به بهانه ی دیدن مناطق مدرن سنت پترزبورگ و مسکو و سواحل جذاب آن میتواند گزیده خوبی باشد.ولی باید این مطلب را در نظر داشت که روسیه به دلیل نزدیکی به قطب شمال دارای آب و هوای سرد است که این موضوع برای خیلی ها خوشایند نیست.البته شهرهای سنت پترزبورگ و مسکو دارای آب و هوای نسبتا خوبی میباشد.تور سنت پترزبورگ نیز در پکیج تور روسیه قرار دارد.سنت پترزبورگ که به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه معرفی میشود, به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه شناخته میشود.در پکیج تور روسیه, تور مسکو و تور سوچی نیز قرار دارد.مسکو به عنوان بزرگترین شهر روسیه دارای دیدنی ها و سواحل زیبایی میباشد.میدان سرخ از جمله دیدنی های مسکو میباشد.کاخ های کرملین نیز از دیدنی های معروف و شناخته شده مسکو میباشد.از دیدنی های سوچی میتوان به دریای سیاه سوچی ، مراکز تفریحی و سلامت سوچی، بیشه ی چوب شمشکی و سرخدار سوچی، مجموعه آبشارهای سوچی و غیره اشاره کرد.